ارتش اقدامات زیادی کرده که جنگ دیگری به ما تحمیل نشود

آمار مطالب

کل مطالب : 367
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 112
باردید دیروز : 26
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 609
بازدید سال : 6194
بازدید کلی : 91548

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان غرش آسمان و آدرس dive.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سعید احمدی
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
نظرات

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مهمان خبرگزاری خبرآن لاین بود تا ابعادی از 8 سال جنگ تحمیلی را روایت کند. جنگی که به قول او راویان مردمیاش تنها به روایت آن از منظر خود و دوران حضورشان در جنگ پرداختهاند. روایتهایی صادقانه اما ناکافی. بخشهای زیادی از این جنگ تا کنون عنوان نشده. چرا که امکان ثبت لحظات ماموریت خلبانی همچون شهید بابایی که ساعتها در کابین هواپیمای اف 14 مینشست و فقط برای سوختگیری به زمین میآمده و پیاده نشده به عملیات بعدی میرفته؛ اصلا وجود نداشت. تصویری از حضور یک افسر تانک یا توپچی در محفظه تنگ و تاریک تانک با  آن شرایط گرم و داغ خوزستان طی ساعتها عملیات حتی ثبت نشده است. چرا که به گفته او «امکان ثبت و ضبط عملکرد سازمان ارتش در دوران دفاع مقدس وجود نداشت. ارتش به گونهای بار آمده بود که فیلمبرداری از یک عملیات یا حضور تصویربردار در اتاق جنگ در کنار یک فرمانده لشگر یا فرمانده تیپ را درست نمیدانست و نگران این بود که شاید اسراری فاش شود.
هنوز هم ارتش جمهوری اسلامی ایران، چنین مشیای دارد. کما اینکه کمتر تصویری از نیروهای ارتش که تا کنون دو محموله کمکهای ایران را به میانمار رساندهاند، دیده شده است. کمکهایی که با هواپیمای آمریکایی 747 فرستاده شد؛ هواپیمایی که با وجود تحریمهای تجهیزاتی 40 ساله، هنوز از سوی خلبانان نیروی هوایی ارتش به پرواز درمی‌آیند.
تحفظ دارد که خدمات و رشادتهای در سکوت ارتش را با هیچ نهاد دیگری مقایسه کند. وقتی که بحث محافظت از مرزهای کشور مطرح میشود و میگوید که حفاظت از خلیج فارس بر عهده سپاه است و مابقی بر عهده ارتش؛ هنگامی که از او میپرسیم «عدم انتشار اخباری دال بر کنترل مرزها و بازداشت متجاوزین در محدوده تحت کنترل ارتش به معنی این است که اصلا کسی جرات نمی کند وارد محدوده تحت حفاظت ارتش بشود که بخواهید آنها را دستگیر کرده و روی آن مانور تبلیغاتی بدهید؟»، میگوید: ممکن است پاسخ به این سوال منجر به تضعیف دیگران شود و چون چنین قصدی ندارم، از پاسخ معذورم.
در تمام طول مصاحبه او از همراهی ارتش و سپاه در طول جنگ یادکرد و حتی پس از آنکه گفت «اگر اقدامات ارتش در روزهای اول جنگ نبود، شرایط به گونه دیگری پیش میرفت»؛ سخنانش را اینگونه تکمیل کرد که «البته این به معنی نفی جانفشانیها و رشادتهای مردم و سپاه نیست».
او که در آغاز جنگ یک محصل دبیرستانی بود، یکسال خدمت سربازیاش را در سال 61 در مجموعه ژاندارمری -که هنوز با کمیته ادغام نشده بود تا نیروی انتظامی را تشکيل دهند- گذراند و پس از آن به مجموعه ارتش آمده و از سال 62 به استخدام ارتش درآمد. وی از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان سخنگوی ارتش انتخاب شد.



تعداد بازدید از این مطلب: 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود